Schoolontbijt

Donderdag 6 november hebben alle groepen van OBS Stokkum  genoten van Het Nationaal Schoolontbijt. Het Nationaal Schoolontbijt is al 11 jaar het grootste educatieve ontbijtevenement van Nederland. Elk jaar begin november maken we van ontbijten een feestje in het hele land.

Een auto rijdt niet zonder benzine en een telefoon werkt niet met een lege batterij. Dat vinden we heel gewoon. Maar zelf haasten we ons vaak zonder ontbijt de deur uit. Terwijl je lichaam echt een ontbijtje nodig heeft om met energie aan de dag te beginnen. Zeker omdat je lijf het 's nachts zonder eten heeft moeten doen. Het ontbijt geeft je 10 tot 15% van de energie en voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt. Vooral energie uit koolhydraten zoals in brood is belangrijk om op te starten. Die heb je nodig om te werken te sporten te spelen en zeker om te leren!
Hierbij de foto's van onze gezellige ontbijtochtend.