Nieuwsbrief 2 (okober 2016)

Dierendag 2016
De leerlingen van de groepen 1 t/m 6 zijn naar kinderboerderij Dondertman in Holten geweest. Een leuke en leerzame dag voor de kinderen, waarbij ook heerlijk geluncht is. Bedankt voor alle ouders die het vervoer hebben verzorgd. De kinderen hebben een onvergetelijke dierendag gehad.

Kinderboekenweek
Van woensdag 5 oktober t/m vrijdag 14 oktober werken en lezen de leerlingen over dit thema. U kent denken aan de voorleeswedstrijd, boekenmarkt, gedichten maken en verhalen schrijven en illustreren. Verdere info heeft u al ontvangen over de Kinderboekenweek in een speciale nieuwsbrief. Wij wensen iedereen veel leesplezier.
Durf je Ding Woensdag 12 oktober is de eerste Durf je Ding van dit schooljaar. Alle groepen treden voor u op, vanaf 11.45 uur. U bent van harte uitgenodigd.

Herfstvakantie
De herfstvakantie is van 17 tot en met 23 oktober. Op 24 oktober starten de groepen weer. Wij wensen u allen een fijne vakantie toe. Na de herfstvakantie gaat juf Lisette met zwangerschapsverlof. Zij zal worden vervangen door Ilse Veltkamp. Na haar zwangerschapsverlof is het bedoeling dat juf Lisette haar rol als RT weer inneemt.
Hakuna Matata Op woensdag 26 oktober organiseert Hakuna Matata een sponsorloop. Kinderen vanaf groep 3 kunnen deelnemen. De opbrengst van de sponsorloop gaat geheel naar KWF. School heeft afgesproken met de organisatie medewerking te verlenen t.a.v. uitdelen van sponsorbrieven. Verder heeft school geen bedingingen met de Stichting. Wel wensen wij hen succes en een mooie opbrengst. Op vrijdag 4 november kan de bijdrage worden ingeleverd bij de Kroon samen met STUK TV.

Project MIJN LIJF
Op maandag 31 oktober start OBS Stokkum met het project MIJN LIJF. In het kader van bevorderen van Gezond Gedrag kijken en werken wij over het lichaam, voeding en gezondheid. Iedere groep bewerkt een thema en zal dit ook op een ludieke manier aan alle ouders en verzorgers presenteren.  Verdere info volgt na de herfstvakantie.

Zakelijke ouderavond
De jaarlijkse zakelijke ouderavond is dit jaar op woensdag 16 november.