Samenwerken - samen lezen!

Samenwerken kun je op veel manieren; in Stokkum wordt het ook veel gedaan.
Een van de samenwerkingsvormen komt in deze laatste periode van het jaar wekelijks aan de orde. Dit keer gaat het om SAMEN (VOOR)LEZEN.

De kinderen uit groep 1 en 2 kiezen samen met een leerling uit groep 8 een prentenboek , zoeken een fijne plek in de school en worden vervolgens voorgelezen.
De kinderen van groep 3, 4 en 5 worden gekoppeld aan de leerlingen van groep 6 en 7 en gaan samen 'tutorlezen'.  Eerst wordt een leuk boek uitgezocht, en vervolgens worden er 'leeskilometers' gemaakt waarbij de tutor hulp biedt als dat nodig is.

Verder kunnen de leerlingen van de onderbouw elke week genieten van een poppenkast spel.  In de bovenbouw wordt een verhaal  (bijv. n.a.v. een prentenboek) voorbereid en gespeeld.

Onderstaande foto's laten zien dat samen lezen er niet alleen voor zorgt dat je steeds beter gaat lezen, maar dat het ook nog heel erg leuk is. Er staan nog meer foto's in ons album.