Welkom bij OBS Stokkum.

Wij zijn een openbare basisschool gelegen in de mooie buurtschap Stokkum te Markelo. We liggen op fietsafstand van Markelo en Diepenheim.

We bieden onderwijs aan kinderen van groep 1 t/m 8. De kinderen leren nieuwe (basis)vaardigheden. Ze maken vrienden. Ze zetten belangrijke stappen om na 8 jaar goed voorbereid het voortgezet onderwijs te beginnen. Dat doen ze samen met alle kinderen van de school en in het bijzonder met eigen klasgenoten, leerkrachten en ouders. Op OBS Stokkum werken we aan zelfstandigheid, maar gebruiken we elkaars talenten om te groeien en ons te ontwikkelen. In een geborgen sfeer kan ieder kind zichzelf zijn en zo het beste uit zichzelf te halen om zelfverzekerd de toekomst tegemoet te gaan.

Ga mee op ontdekkingsreis en open de wereld van de 21e-eeuwse vaardigheden, werken met laptops/ Chromebook en tablets, leren van vaardigheden voor lezen, rekenen, spelling,  techniek, Engels, muziek en nog veel meer.
OBS Stokkum stoomt je klaar voor de toekomst.

We hebben een enthousiast team leerkrachten die ondersteund wordt door een onderwijsassistent, vakleerkracht gymnastiek, muziek en vakleerkracht levensbeschouwing.

Naast de hoofdvakken, rekenen, taal, lezen en spelling is er ook veel aandacht voor andere vakken. Voor de hoofdvakken geldt dat de verwerking grotendeels digitaal gaat, waardoor er veel ruimte is voor individuele mogelijkheden. De verwerking past zich aan aan het niveau van de leerling. Op de taakbrief die op maandag wordt uitgedeeld staat wat er die week wordt aangeboden voor deze vakken.

Op de taakbrief staan ook de overige vakken. Vakken die we ook aanbieden zijn wereldoriëntatie, sport, Engels, techniek, tuinieren (verbouwen van groenten), koken, crea vakken (handvaardigheid, tekenen, muziek, toneel, schilderen). Hiervoor maken we geregeld gebruik van "Het Gebouwtje" van de buurtvereniging die aan onze school huisvest.

Verder is er ook ruimte voor keuzewerk. Op de taakbrief staan ook werkvormen voor individueel of groepswerk die de kinderen waarbij de kinderen zelf mogen kiezen.

Ook maken we gebruik van externe organisaties. De kinderen volgen lessen/ excursies van oa Cubahof, Hofpower, diverse musea.

De ontwikkeling van ieder kind wordt vastgelegd en bijgehouden via een zorgplan. Een aantal momenten per jaar wordt met het kind gesproken over zijn ontwikkelingen, wat gaat top, wat mag het kind nog leren, wat wil het kind nog leren en wat heeft hij/ zij daarvoor nodig (van de (mede) leerlingen, de leerkracht, de school of een derde). Ook is er veel ruimte voor het contact met ouders. Naast de reguliere gesprekken staat de deur altijd voor de ouder open.